lørdag 14. juli 2012

Valmue i sol og regn

På min daglige morgentur gjennom hagen oppdaget jeg denne valmuen. Jeg trodde at jeg hadde sådd pionvalmuer i år, men dette er en opiumsvalmue.
Den ser ut som Papaver somniferum Midnight eller Dark Plum. Spennende å se om alle de andre blir likedan, for jeg har bare en pakke med opiumsvalmuefrø og de skal bli hvite med lilla flekker innerst.
Valmuene sådde jeg forresten i dype potter på terrassen i april og plantet dem ut i bedet for ca en uke siden. Sneglene spiser opp valmuene hvis jeg sår de direkte ut i bedet.

Like før utplanting. 

Ha en fin julihelg!!

3 kommentarer:

  1. Lekker farge på de der. Det navnet på de skal jeg merke meg. Jeg liker så godt de mørke valmuene. Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  2. Den var utrolig vakker den valmuen! På "huskelisten" min til neste år står det så valmuer:-) Flott at du tipset om å så i kasser först. Her er det massevis av snegler og jeg vil ikke servere de valmuer!

    SvarSlett
  3. Valmuer er så flotte og denne var super lekker!

    Nyt blomstringen og kos deg! Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...