tirsdag 24. juli 2012

Bakhagen 24. juli

Jeg og hagen min er rammet av en smule juli-blues. Mye av blomsterkruttet ble brukt opp i juni og nå virker alt litt rotete i bakhagen. Planen var at det skulle gløde i plommefarger og orange nå, men det går mest i rosafarger, hvitt og lime.
Geumen er det eneste som er orange for tiden og nå har den fått et nytt lite blomsterflor.
Den lyser opp i regnværet.
Ryllik achillea millefolium summer pastels har også kommet med et lite flor.
Den ble sådd i våres og det er artig at den blomstrer allerede i år.

 Alunrot og stormarikåpe

Det mangler trær i hagen og jeg gleder meg til at Sorthyllen skal få fart på seg i bedet til venstre ved garasjen. Alt virker flatt og todimensjonalt uten "tak" av lette trekroner.

Som dere ser er det rikelig med trær utenfor hagen.

2 kommentarer:

  1. Fin farge på den selvsådde rylliken. Det var jo meget rask blomstring på den.

    SvarSlett
  2. Det er da vakkert! Jeg holdt på å miste litt av motet til hagen i år - med regn og kraftig sønnavind som slo både roser og stauder flate, men heldigvis gikk det over ;) Jeg koser meg allikevel og gleder meg til neste sommer som blir superfin! Helt sikkert - kanskje... Hanne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...