fredag 6. juli 2012

Paprika ryllik og rød potentilla

Solbedet begynner å vise farge. Først ute er Potentilla og nyinnkjøpt ryllik.
Ryllik Achillea millefolium Paprika

Potentillaen dukket opp som ugress i min gamle hage og jeg trodde først det var jordbær pga bladene. Men det viste seg å være en brannrød Potentilla.
Jeg tror det er en Potentilla Gibson's scarlet.

Den trives i varm jord og er perfekt for solbedet hvor jorden er lett.

Den blir litt blekere med alderen.


Ha en fin sommerdag!

3 kommentarer:

  1. Fargesprakende og flotte disse, har den røde mura selv, slik en knakende knall rød farve skal en lete lenge etter på en blomst.

    SvarSlett
  2. Fine blomster! Jeg har også satt endel ryllik i varme farger. Har odlet dem frem fra frø og det kan virkelig anbefales! De er spirevillige og vokser FORT!! Mine har allerede blitt sotre tuer og flere kommer nå snart med sine første blomster:) ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Så nydelig farge på den Potentillaen!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...