tirsdag 3. juli 2012

Gjest på Hageblogger.no

Hageblogger.no er en flott nettside som har gitt mange av oss hageblogger en god drahjelp. Her finner man stadig vekk spennende blogger å følge med på. Denne uka er jeg gjesteblogger på Hageblogger med innlegg om sneglesikre planter! Tusen takk til Anne for tilliten!!

Stivklematisen står nå på sitt fineste. Over to meter høy er den og vindskjev. Er det ikke flott at sneglene overhodet ikke rører den? I alle fall ikke her i hagen.
Stivklematis Clematis recta purpurea


Oppbindingen holdt ikke, så nå henger den over de andre staudene. Litt rart at den blir så stor siden den vokser 1 meter fra ei stor hengebjørk. Apropos snegler. På menylinjen øverst til høyre kan du nå klikke deg til en innholdsrik liste over sneglesikre planter. Gi gjerne tilbakemelding hvis det er noen planter jeg bør stryke eller tilføye.

Ha en god og forhåpentligvis sneglefri juli måned!

4 kommentarer:

  1. Hei!

    Så flott initiativ å lage en slik liste! Den skal jeg bruke framover!
    En staude som har klart seg fra snegleangrep her hos meg er Tiarella cordifolia. Jeg har den i to bed i hagen, totalt 9 planter og ingen av de har blitt angrepet. Ikke heller de små avleggerne har blitt angrepet, så jeg regner den som sneglesikker. Om det er 100% sikkert vet man jo aldri:-)
    Fortsatt god sommer til deg!
    MVH Nora

    SvarSlett
  2. Denne var virkelig flott! Jeg har også en, men det er så liten. Mulig jeg må flytte den!

    Kos deg og ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  3. KJempeflott, ja! Mine støtter seg til og vokser bak/mellom rosebusker. Det har funket veldig bra, og de kler hverandre :-)

    (Dessverre har jeg opplevd brunsnegler oppe i storblomstrende Clematis)

    SvarSlett
  4. Kjempeflott!!
    Jeg har for første år fått en kjempeinvasjon av snigler...så her trengs det gode råd:))
    Ønsker deg en fin kveld:))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...