fredag 18. januar 2013

Staudesåing og lysegul keiserkrone

Denne uken har jeg endelig sådd stauder og foreløpig satt pottene i kjøleskapet i kjelleren (måtte rydde ut noen glemte matrester etter julen og det var en udelikat oppgave). De fleste pottene skal ut i minusgrader når det blir litt mildere. Noen av staudene helgarderer jeg på, altså to potter med frø; den ene i kjøleskap, den andre ut i frosten.
Frøposer fra Plant World Seeds
Jeg har tatt bilde av noen av frøpakkene. Frittilaria raddeana (øverst til venstre) er en lysegul Keiserkrone som jeg er veldig spent på. Den vil passe perfekt på forsiden av huset. Håper virkelig den spirer! De to øverste staudene må jeg sikkert vente tre år på før de blomstrer, de to andre blomstrer andre året.

Lilium Pyrenaicum tror jeg er den samme liljen som jeg så (og forelsket meg i)  i Haven i Hune.


Ha en god helg!
Hagehilsen fra Vigdis!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...