torsdag 31. januar 2013

Bakkestjerne skal jeg så i år også

erigeron karvinskianus profusion
Bakkestjerne Erigeron karvinskianus profusion er veldig enkel å få til fra frø. Så den i mars/april og den vil blomstre uavbrutt fra juni og til frosten tar den. Blomstrene er først hvite og blir etter hvert mer og mer rosa. Den er finest i krukker eller sammen med stauder med store blader.
Den er også vakker sammen med steiner og trives godt i mursprekker. Jeg er spent på om det dukker opp frøplanter av den i hagen til våren. Men jeg skal uansett så den inne for sikkerhets skyld. Erigeron er forresten mye brukt i engelske hager.

Hagehilsen fra Vigdis!

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker disse vakre blomstene, men har ikke alltid hatt like stort hell med dem. Skam på den som gir deg :)

    SvarSlett
  2. De er utrolig søte! Jeg prøvde meg på å direkteså erigeron speciosus, en lilla variant, men det gikk ikke så bra!

    SvarSlett
  3. Vakre, villige og hardføre.

    Jeg pleier å så disse også.
    Hvert eneste år.

    Gleder meg til vår og sommer nå!

    I mellomtiden må du ha en fin vinterdag,
    og god helg! (:

    SvarSlett
  4. Jeg har sådd disse for andre gang i år. I fjor fikk jeg dem ikke til, men i år har spirene blitt til flotte småplanter. Moro når det lykkes. Hvor store blir de, hvor mange kan man ha pr. potte?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...