onsdag 10. juli 2013

Kransveronika med vri

Noen ganger blir jeg litt overivrig med saksa i hagen. Beskjæring av Kransveronika f.eks er helt sikkert unødvendig. I starten av juni klippet jeg stilkene en god del tilbake og nå ser planten slik ut.
Kransveronika har bladkranser oppover stilkene og i hver bladkrans har det kommet mange nye skudd. Hadde ikke forestilt meg dette resultatet, nei. Ser ut til at det blir maaange blomster heldigvis.

Jeg har latt en plante stå urørt for å sammenligne utviklingen. Og jeg må vel innrømme at den ser mye mer elegant ut. Det er en Veronicastrum Red arrows. Etter hvert utvikler den flere blomster i en slags kransform i toppen av skuddene.
Hagehilsen fra Vigdis

1 kommentar:

  1. Hei
    Kransveronika har jeg aldri klippet ned, men når den kommer igjen med blomster, så er det jo verdt det.

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...