torsdag 4. juli 2013

Hvit storkenebb og hvit rose

 I fjor fikk jeg noen avleggere av denne hvite Storkenebben. Jeg kjenner ikke sortsnavnet, men den er ca 50 cm høy, med myke og flikete blader. Den lyser fint opp i skyggen.
Mange små frøplanter har den laget også. Mange frøplanter kan jo være en plage, så her må det passes på. Apropos frøplanter; nå blomstrer endelig klatrerosen.

Jeg fikk denne rosen som en liten frøplante for fire år siden og i år blir det altså masse små blomster på den.
Også klatrerosen på forsiden av huset har laget noen små frøplanter. Lett å tro at det er et lite ugress, men hvis man venter i ca fire år, blir det altså blomster på den.

Hagehilsen fra Vigdis



4 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! Jeg liker sånne enkle roser veldig godt!
    Når det gjelder Storkenebben hadde jeg nok gjettet på Geranium sanguineum 'Album' om ikke det hadde värt for höyden. Den blir nemlig ikke så höy som 50 cm så vidt jeg vet.....
    Håper du får hjelp med navnet:-)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder. Har et forslag: G. maculatum 'Album'. Kan anbefale boka "Storkenæb Bogen om geranium" av Birgitte Husted Bendtsen. Anne

    SvarSlett
  3. Spennende storkenebb og nydelige bilder

    SvarSlett
  4. Utrolig spennende med rose som frøplante! Kjenner jeg meg selv rett, hadde jeg nok lukt den bort umiddelbart, og gått glipp av rosebabyen.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...