onsdag 13. juni 2012

Bakkestjernene er i gang

Jeg har plantet ut 7-8 Bakkestjerner Erigeron karvinskianus profusion og nå er de i gang med forsiktig blomstring. Blomstene er først hvite for så å bli mer og mer rosa.
Plantene kommer med mange sideskudd og jeg regner med at om et par uker blir det skyer av slike små tusenfrydaktige blomster. Jeg har plassert en del av dem mellom lavendelplanter.
.

Det tar litt tid før lavendelen blomstrer i år pga den kraftige beskjæringen i mars/april. Jeg beskjærte ned til gammel ved fordi plantene var blitt så hengslete og uordentlige. Nå er det heldigvis masse frodig grønt som skyter tett i tett. Jeg er spent på hvordan blomstringen blir i år og ikke minst når den starter.

5 kommentarer:

  1. Backestjerner och lavendel - vilken fin kombination!! Du får visa bilder när även lavendeln blommar!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  2. Backestjerner och lavendel - vilken fin kombination!! Du får visa bilder när även lavendeln blommar!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  3. Nydelig kombinasjon, lavendelen ser fin ut den!

    SvarSlett
  4. Dette kommer til å bli så fint. Jeg går også og bare venter på blomstring! Like spennende for hvert år, om hvordan det blir!

    Kos deg og nyt! Klem

    SvarSlett
  5. Vakre planter, tror ikke jeg har bakkestjerne, men det må jeg nok gjøre noe med ;))
    Ha en flott torsdag.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...