torsdag 19. april 2012

Nostalgi

Regnværet fortsetter og jeg driver mest med plantene inne. Men man kan jo kose seg med bilder fra juni og juli måned og lengte litt mot varmere tider. Bildene nedenfor er fra min forrige hage, og jeg blir litt nostalgisk når jeg ser på dem.
Fra venstre skjærsminbusk, storklokke og prestekrager
Storklokke Campanula latifolia visner helt ned med en gang etter endt blomstring. Derfor er det lurt å ha en stor staude ved siden av, slik at "hullet" skjules etter nedskjæring. Den frørsår seg også lett.
Kryproser the Fairy og nellik blomstret etterhverandre.


Prestekrager og en blå staude som jeg ikke husker navnet på.

5 kommentarer:

  1. Den blå stauden mener jeg kalles Valurt, og det latinske navnet er Symphytum officinale. Den er vanlig å bruke i urtemedisin.
    Les mer på: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/symp_off.htm

    Den er lett å dyrke og sprer seg fort.
    Bør holdes i sjakk om man ikke vil ha den overalt.
    Wenche

    SvarSlett
  2. Takk for info. At den sprer seg godt og har dype røtter har jeg lagt merke til. Jeg hadde en med lys rosa blomster, men den elsket sneglene så jeg fjernet den.

    SvarSlett
  3. Gode billeder af de smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha engod dag.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Det var en nydelig kryprose. Jeg må finne en plass i hagen til en kryprose, tror jeg!
    Det ser ut til at du hadde en flott hage, og det kan ikke ha vært lett å flytte fra den.

    Ønsker deg en fin torsdag videre!

    SvarSlett
  5. Det må være trist å flytte fra en hage en har hatt et langt forhold til. Det hjelper litt å ha fine bilder du kan mimre til, og ikke minst nye hageprosjekter

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...