tirsdag 7. mai 2013

Luftetur for Dahliaer og frøplanter

Det har vært varmt og godt i dag. Altså på tide med en luftetur for frøplanter og Dahliaer. Alle Dahliaene som jeg har kjøpt på Garden Living har vokst noe kraftig de siste dagene. De to som jeg kjøpte på Plantasjen har ikke vist livstegn ennå :-(
Lurer på om jeg skal klippe dem litt tilbake for enda mer blomstring.

Malva Bibor har blitt ca 30 cm høy og har masse knopper. 
Den har greid seg bra ute noen timer i dag.

Stemorsblomstene er så vakre i kveldslyset. 

Hagehilsen fra Vigdis

9 kommentarer:

  1. Flotte og kraftige dahlia du har! Ja, noen av de jeg har kjøpt fra Bakker har heller ikke kommet opp. Mye dårlig dahlia å få kjøpt :-(

    SvarSlett
  2. Så flotte dahlia!
    Våren er en nydelig tid.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. hej :)
    De ser godt ud de Dahlia, mine står også i potter og vokser.
    KH
    Marianne

    SvarSlett
  4. Så flotte kraftige Dahliaer Vigdis! Det har jeg ikke hatt her hos meg ennå! Nydelig eksemplar av en Stjernemagnolia, denne vil bli raskt kritthvit og fin....til neste år, og spennende steinbedd du hadde i ditt nest siste innlegg! (Kumlokkene kan jo også være fantastisk fine stødige platåer for noe som feks. står i potte omkranset av vakre steiner!?....litt missunelig på disse kumlokkene jeg da.... he he ) Parykkbusken er bare vakker med sine blodrøde blader...og spesiellt tidlig om morgenen eller etter en skvett med regn....fantastisk hvor vakre bladene blir da! Gled deg! Min Parykkbusk er jeg spent på om har fryst litt tilbake i løpet av viteren! Det er visst ganske vanelig...men den lever i hvertfall! Pakket den inn også jeg da...så jeg venter i spenning på noen spirende skudd! Nydelig vær om dagen...bare å nyte! Christin i Cornelias verden.

    SvarSlett
  5. Ja, her vokser det så det suser. Herlig denne tiden, selv om det er mye inn og ut om dagen. Alt for plantene vet du :)

    Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  6. Jeg kjøpte kun én dahlia på plantasjen i år, og den har heller ikke spirt. Men de jeg har overvintret fra i fjor er flotte og grønne.

    SvarSlett
  7. Det siste bildet er nydelig. Anne

    SvarSlett
  8. Flott dahlia´r og spirende sommerplanter du viser. Minner meg om at jeg burde starte lufting og tilvenning av pellisene mine nå. Jeg er lei av de fyller stue og vinterhage akkurat nå.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...