lørdag 6. april 2013

Helgens innkjøp

Har vært innom Mester Grønn for å kjøpe noen blomsterbuketter i forbindelse med jobben, men det var litt av hvert annet som hoppet opp i handlekurven også.

 Rutelilje (Fritillaria meleagris) måtte jeg kjøpe sånn for sikkerhetsskyld. Har plantet en del løk av den i fjor høst, men min erfaring er at disse løkene ofte ikke vil spire. 


Orange stemorsblomster denne gangen. Tror de vil bli pene sammen med dem jeg har sådd.
Jeg skal snart begynne å herde stemorsblomstene jeg har sådd. Først noen dager i et kaldt kjellerrom med vindu, deretter en time eller to på terrassen (i skyggen). 

Jeg har klippet av en del stemorsskudd og plassert stiklingene i såjord. 
Aner ikke om de vil rote seg, men det er moro å prøve.

Klem og god helg!
Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Smukke fotos og en flot blog, du har. Jeg kigger gerne forbi en anden gang.

    SvarSlett
  2. Utrolig flotte stemor! Du er flink til å så! Jeg har hele våren sett etter rutelilje i blomsterbutikker, men har ikke fått tak i den til nå. Men dessverre har jeg ikke Mester Grønn i nærheten. To forskjellige Bo Grønt og tre forskjellige Plantasjen-avdelinger har ikke hatt den, heller ikke min lokale planteskole. Jeg har satt den som løk, men har lyst til å kjøpe i krukke i tillegg.

    SvarSlett
  3. Så mye flott du har kjøpt. Nå er det en herlig tid fremover!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...