søndag 13. mai 2012

Svart hundekjeks m.m.

Frøpotten med Svart hundekjeks har hatt et aktivt liv! Først litt varme, så inn i kjøleskapet et par uker, deretter noen uker under lysrør, for så å havne ute på terassen i 2. etg. Jeg trodde frøene var råtnet fordi pottene ble stående i vann da det regnet så mye, men nå har det endelig spirt! En venninne trodde det var haggel i frøpottene mine, men det er bare perlitt. :-)
anthriscus sylvestris ravenswing
Jeg skal anlegge et rosa bed og tror at det vil bli fint med Hundekjeksens mørke bladverk og hvite blomster innimellom. Frøene kjøpte jeg hos Thompson&Morgan og bildet nedenfor er fra deres nettside.

Her er bilde av en annen trendplante, Bronsefennikel foeniculum vulgare smokey. Ja jeg er ganske påvirket av trender, så denne måtte jeg prøve. Den skal lage et slør i bedet. På sensommeren skal den bli høy.
På bildet nedenfor er det Bronsefennikel i forgrunnen. Den er populær fordi den er luftig, transparent og florlett. Vi ser denne trenden med lag på lag og transparente teksturer overalt; i tekstiler, layout i magasiner og web, klesmote og arkitektur. Bare se på min blå Bloggbakgrunn :-)
Chelsea 2011

8 kommentarer:

  1. Takk for tips! Den svarte hundekjeksen var virkelig fin :-)

    SvarSlett
  2. Hundekjeksen var super fin og den kommer til å bli så flott i det nye bedet ditt!
    Synes det sist bilde var fint. Herlig sommerblomstring i flott rosafarge!

    Ønsker deg en fin søndag. klem

    SvarSlett
  3. Sort hundekjeks er ny for meg ,men ikke mindre imponerende fin .
    Det blir sikker fint med de fjærgrønne plantene i de fine blomsterbed`a dine,,nydelig lilla\rosa farger,,

    Ha en fin Søndag , Marit.

    SvarSlett
  4. Den hundekjeksen ser rett og slett lekker ut!

    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Lekker plante. Har sådd den selv, men ikke ei eneste spire enda. Ei potte har stått inne, så litt ute, nå inne igjen. Den andre har stått ute i deler av vinteren. Står nå sammen med staudesådden ute i kasse med duk over. Jeg bare krysser fingrene for at jeg lykkes med denne.
    Ønsker deg ei flott uke, klem.

    SvarSlett
  6. Det mörka, ravenswing, är jättesnyggt. Jag fick fröer som grodde men det blev inga mörka tyvärr(:D men med köpta frön går det säkert bra. Ska bli roligt att se din kombination i sommar. Ha det fint!

    SvarSlett
  7. Det kommer til å bli kjempefint. Er imponert over alt du har gjort for å få frøene til å spire. Jeg prøver ikke en gang. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    SvarSlett
  8. Superfin hundekjeks!..flott med de mørke stilkene:)
    Gøy å så og prøve seg på noen ikke helt vanlige planter:)
    Håper pålitt mere varme nå..så blir det uteliv for mine planter...er litt fullt på planterommet:))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...