fredag 18. mai 2012

Rosmarin og syrin

Urteplantene i kjøkkenkarmen har som regel et kort liv her hos meg. Alt jeg sår selv duller jeg med som en hønemor, men morsinstinktet er lite utviklet for disse forvokste urtepottene. Men nå har jeg skjerpet meg litt.

En nyinnkjøpt rosmarin fikk stor potte og en liten stuss. Den ble riktig fin og det tok jo ikke lang tid! Kanskje blir det lammelår med rosmarin til helgen.

Avklippet tar jeg vare på og tørker.


 Årets første syrinbukett og det lukter skjønt i hele huset!

Deilig lavendelfarge.

6 kommentarer:

  1. Så flott og informativ blogg!
    Tenk at dere har fått syrinene alt i Vestfold = VAKKERT. I østfold må vi nok vente en 14 dager til. Fint sniletips du har blogget om. Jeg skal ut og handle for vi har desverre også mange av disse ekle skapninger.
    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  2. Så herlig med syriner!!! Den duften er den beste av alle tror jeg (muligens kaprifol også:-).
    Er det ikke rart at man duller og steller med noen planter og kan la andre gå for "lut og kaldt vann"? Selv har jeg en tendens til å nesten "glemme" potteplantene inne når det er hagesesong.
    God helg!

    SvarSlett
  3. Flotte urter. Det er typisk hverdagsluksus det å klippe friske urter i maten :)
    Du har blomstrende syrin, mitt tre har ikke blader engang. Ja, ja, det kommer nok. Ha ei flott maihelg.

    SvarSlett
  4. Smukke syrener.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlett
  5. Så koselig å lese at du duller med plantene dine, man skal jo det :))

    Kjempe flott syrin og duften er jo så herlig!

    Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  6. Bildet i midten er....... SOMMER !

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...