torsdag 22. mars 2012

Det spirer og gror

I en krok i hagen har jeg noen potter med småplanter av Julerose Helleborus. Det ble rikelig med frøplanter i fjor sommer og etterhvert plasserte jeg noen ev dem i potter. Men de har ikke blitt særlig store. Er spent på hvor lenge jeg må vente før det kommer blomster. Det blir helt sikkert ikke i år, men kanskje neste år? Jeg må finne en bedre plassering for dem. Sneglene har nemlig tatt seg noen biter av de spede bladene.




På terrassen i andre etasje har jeg sådd noen
vinterharde stauder og plassert frøpottene i en plastboks med lokk. Det er mitt minidrivhus på hjul! Ser ut til å fungere bra siden det allerede spirer i flere potter. Lokket har luftehull, derfor har jeg boret noen hull i bunnen slik at regnvannet kommer ut. Stauder kan med hell såes ute allerede sen høst. Mange trenger kulde for å spire. Jeg var litt treg og kom først i gang med dette i slutten av februar.

Her er et nærbilde av Julerosa (mamma'n til frøplanten ovenfor) tatt i dag.

1 kommentar:

  1. Har også en Julerose i hagen som har stått i stampe hele fjordåret. Så i dag at den nå har begynt å komme med nye skudd. Har forstått at det er viktig å ha tolmodighet med denne planten.
    Lever med håp om at den en dag blir like fin som din.
    Wenche

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...