tirsdag 1. juli 2014

Rosa både her og der

Rosa er en farge jeg ikke skulle ha i hagen, det tenkte jeg ihvertfall for 5 år siden. Men så dukker det opp planter nærmest av seg selv både her og der i de søteste rosafarger, og jeg lar planer være planer og gleder meg isteden over vakre blomster. Noen har jeg visst bestilt, slik som den fine pompom-dahliaen Jan van Schaffelaar (øverst til høyre). Og noen ble mer rosa enn forventet, slik som Ageratum Red cutting (øverst til venstre).
Ageratum Red cutting er riktignok vinrød i knoppstadiet for deretter å bli mer og mer syrinrosa.

Urtene trives kjempegodt denne sommeren og her er det timian som blomstrer overdådig.

Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Aguratum var kjempe fin, og stilig at den skifter fargenyanse. Skal sjekke ut den nærmere :)

    SvarSlett
  2. Å, for noen nydelige rosa! Jeg elsker rosa:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...