mandag 30. desember 2013

Fin ettåring

Jeg trodde aldri at jeg skulle mene at det finnes fine Chrysantemummer, men denne planteslekta har mer å by på enn disse glorete gule blomstene man får kjøpt til påske. I 2012 falt jeg for denne søte ettåringen.
Chrysanthemum coronarium primrose gem har også litt gult i seg, men den er mer lysegull. Denne ettåringen er lett å så og egner seg godt til å plantes i staudebedet der det måtte være åpne flekker. Jeg hadde den i hagen i 2012 og tenker at den gjerne kan få et comeback neste år. På denne fine bloggen kan du se flere spennende sorter.

Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Godt nytt år!
    Takk for et hyggelig og inspirerende blogg-år:)
    Alltid så masse flott hos deg:)

    SvarSlett
  2. Godt nytt år:) Jeg synes det var hyggelig med din visitt hos meg. Etter en stund vekk fra blogglivet er jeg tilbake, og jeg gleder meg til å oppdatere meg på din blogg. Etter at jeg ble clausifisert som sikker mange av oss har blitt, er jeg blitt en stor tilhenger av det lysegule i hagen, og har et eget lite hjørne for den fargen. Så kanskje skal denne frøkenen også få et lite sommersted i dette hjørnet. Riktig søt var hun:)

    SvarSlett
  3. Det var en riktig fin og mild gulfarge:)
    Ønsker deg alt godt i 2014. Jeg gleder meg til å følge deg videre!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...