søndag 15. september 2013

Noen favoritter


 Det har regnet masse i dag og høsten har gjort seg merkbar i hagen. Bildene ovenfor er tatt for et par dager siden, før alt dette regnet og viser tre favoritter i purpur. Hvem skulle tro at Storhjortetrøst Eupatorium purpureum (øverst til venstre) kan være så vakker? Har undervurdert denne stauden, men den skal jammen få en mer prominent plass i hagen. Blodbeger har begeistret meg i sommer og nå klatrer den i frøstandene til Leddveronika. Nederst er det den vakreste av de alle; Fiolfrøstjerne Thalictrum delavayi som har kommet med en liten ekstra blomstring. Jeg har problemer med å få Fiolfrøstjerne til å greie vinteren. Tror den råtner pga dårlig drenering. men jeg prøver igjen :)

Hagehilsen fra Vigdis

5 kommentarer:

  1. Vilka fina färger, dessa skall jag lägga på minnet. Blodbeger och Thalictrum.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  2. Kjempe fine favoritter. Akeleiefrøstjerne har blitt en av mine favoritter også.

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei!
    Nydelig med purpurfargede blomster, særlig på denne tiden av året synes jeg. Fiolfrøstjerne er helt skjønn, fikk lyst til å prøve igjen til neste år jeg også. Den har gått ut fra hagen min også, men det er jo lov å forsøke på nytt.
    Godt med regn for hagen hos meg, det var utrolig tørt og jeg hadde en skikkelig vannejobb foran meg, om ikke regnet kom da det kom.

    Beste hilsen Trine

    SvarSlett
  4. Storhjortetrøst MÅ jeg skaffe meg neste vår. Den har jeg merket meg blandt dere hagebloggere denne sesongen. Gjør seg nok godt bakerste i et bedet vil jeg tro?
    Nydelig lilla høstblomster du viser her, Vigdis.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...