tirsdag 17. september 2013

Allium - inspirasjon

Sørgelig vær ute, koser meg derfor med hagebilder på laptoppen i kveld. Her er noen inspirasjonsbilder fra hagereiser i sommer. Det er Alliumen, disse flotte løkballene jeg tenker på. Nå er tiden inne for å kjøpe inn flere løk og putte dem inn mellom staudene i hagen.
 I denne hagen (Walkers Pine Cottage Garden, Chelsea Flowershow) svever lilla Allium over et hav av hvite og blå storkenebb, lysegule akeleier og blå salvie (tror jeg). 

 Gullkulene matcher Alliumen og løfter hagen mange hakk. 

 Flotte, hvite alliumer gir en helhet over dette bedet (Hunting Brook utenfor Dublin).

Allium og buksbom lager en spennende "sti" rett gjennom det store bedet. Fra June Blakes hage. Storkenebb og Allium er en super match, det skal jeg huske på for nyhagen.

Hagehilsen fra Vigdis


4 kommentarer:

  1. Så inspirerende bilder. Det er morsomt å se andres plantekombinasjoner. En kan få mange gode ideér av å studere andre.
    Allium er en av mine favorittplanter :)

    SvarSlett
  2. Så fine og frodige bed, flotte plantesammensetninger!

    SvarSlett
  3. Rett og slett nydelig! Tenk nå er det snart tid for å drømme og planlegge nye hagedrømmer❤

    SvarSlett
  4. Allium er SÅ dekorative. Jeg satte mine første i fjor. Og bestemte at det skal bli mange fler denne høsten. Ennå er de ikke kommet i jorda, men er innkjøpt - så det blir nok.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...