mandag 4. mars 2013

Dukker den opp igjen?

Nå som snøen er i ferd med å smelte kjenner jeg at jeg er litt spent på om de sarte staudene (de ser i alle fall slik ut) dukker opp igjen etter vintersøvnen. Aurikkelen på bildet ovenfor vil jeg veldig gjerne se igjen, kjøpte den i fjor.

Jeg har tenkt å ha en liten Aurikkelsamling i potter i år. har noen frøplanter fra i fjor som jeg håper vil blomstre til sommeren.
Og Baldrianen, dukker den opp igjen? Den ble hentet direkte fra grøftekanten i fjor sommer i nærheten av et vann. Senere oppdaget jeg at den faktisk vokser i veikanten i gata hvor jeg bor :-)

Hagehilsen fra Vigdis!

6 kommentarer:

  1. Det var en nydelig aurikkel du hadde der! Jeg har veldig mange i bakken, men ingen i potter. Jeg har sett bilder av sånne aurikkelteater, og det er jo flott å se de i potter. Blomsten kommer litt mer opp fra bakken da.

    SvarSlett
  2. Nydelig aurikkel! Likte veldig godt fargene.

    SvarSlett
  3. Det får vi virkelig håpe. Jeg krysser alt jeg har for at du kan glede deg over denne også i sommer.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Ja, det får vi håpe på foe den var nydelig. Vi får vente i spenning å sjå kva som skjer. Eg ser at all barfrosten som har vore i vinter har tørka inn ein del vintergrønt. Får håpe det ikkje er dødt.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  5. Hell og lykke med aurikkelen. Min kommer igjen år etter år til tross for tøffe vintre. Håper det for din også. Nydelig var den!

    SvarSlett
  6. Nydelig aurikkel! baldrian er også bare helt nydelige i hagen. De kommer nok opp begge to skal du se:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...