lørdag 25. august 2012

Syrinhortensia

Syrinhortensiaen lyser virkelig opp i hagehjørnet ved garasjen. Når det regner blir de store blomsterduskene veldig tunge og greinene henger ned akkurat der jeg pleier å parkere bilen. Altså akutt fare for kalddusjer i nakken når jeg jumper ut av bilen. Men i går la jeg merke til at den duftet fantastisk av honning. Det kaller jeg en hyggelig velkomst!
 Her strekker den seg inn i hagen.
 Og her strekker den seg over gjerdet på baksiden. Mon tro hvor gammel den er?
Jeg trenger ikke å beskjære Syrinhortensiaen. Den pleier nemlig å få en tøff behandling om vinteren. Etter noen omganger med snømåking blir den helt dekket av tung snø og noen greiner gir etter og knekker. Det er like spennende hver vår å se om det er liv i den.

God helg!






3 kommentarer:

  1. Så fin og stor ,jeg kjøpte meg en i sommer og gleder meg til den blir like fin som din.

    God lørdag , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Syrinhortensia er en flott busk! Jeg har også en som står i blomst nå.

    Ønsker deg en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  3. Så fin den er! Fint tips å ta med for oss ferske hageeiere.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...