tirsdag 21. august 2012

En får væra som en er når'n itje vart som en sku ....

I år har jeg bare sådd en type Pyntekorg: Cosmos bipinnatus purple. Alle blomstene skulle bli vakkert purpurfargede og fylte. Nå viser det seg at alle plantene har blitt helt forskjellige her i hagen. Noen har fylte blomster, andre har enkle blomster og fargene går fra lys rosa, sjokkrosa og til noe som minner om Purpur. Lurer på om noen i det hele tatt ble slik de skulle.
Selv om fargeplanen min for bedet gikk i vasken, må jeg jo innrømme at blomstene er vakre.



Nesten Purpur.


Ja,ja, det går sjelden helt etter planen her i hagen. Frustrerende til tider, men mye moro likevel. 

"En får væra som en er når'n itje vart som en sku ...."

7 kommentarer:

  1. Cosmos är en av de allra finaste växterna i en trädgård. Jag har sått en blandning för de brukar stämma rätt bra överens tillsammans. Men har man köpt en enda sort, så skall det ju också vara så. Har du köpt fröerna från en respektabel fröfirma?

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  2. Det er ikke alltid de blir som på bildet, nei, og dine var jo ganske så forkjellige! Men vakre er de alle sammen :) Jeg syns det er spennende med fargeblandinger, og særlig Dahlia i fargemix! Cosmos kan jeg forresten ikke unnvære for de gjør utrolig mye av seg nå på seinsommeren. Tenk at så små frø kan bli så store og flotte planter!!!

    SvarSlett
  3. Jeg synes de ble fine lell :-) Til neste år skal jeg så cosmos, det er helt sikkert.

    SvarSlett
  4. Ja..det blir slik noen ganger:)..men fine er de åkkesom:))

    SvarSlett
  5. Helt nydelige synes jeg, om de ikke ble som planlagt. Cosmos er en måhaplante i hagen hvert eneste år.
    Ha en finfin dag.

    SvarSlett
  6. Kjempe fine, selv om dem ikke ble som dem skulle! Noen ganger blir det bare slik!

    Klem vivi

    SvarSlett
  7. Er pyntekorg-fans på min hals og dette så jo bare helt nydelig ut! Neste år skal jeg også få plantet noen! De står jo så fint nå utover høsten. Ha en fin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...