torsdag 9. august 2012

Fargerikt i solbedet

Solbedet står snart på sitt fineste og det var moro å ta bilder av det i går og i dag. Jeg er fornøyd med de forskjellige rødfargene i bedet, men den hvite tobakken stikker seg noe ut. Storverbenaen skulle etter planen stå frodig til høyre på bildet, men den er litt treg med blomstringen i år. Sen såing og for hard kniping er årsaken. Ja, ja, man lærer av tabbene sine. De neste dagene blir det noen ferdiglagede innlegg fra forskjellige hagebesøk i Dordogne sist uke. Jeg drar nemlig til Danmark i kveld sammen med en venninne. Haven i Hune, hear we come! Gleder meg til mye tedrikking og hageprat!

Solbedet fra den andre siden.

Solbrud

Jeg elsker denne kombinasjonen av rødorange og grågrønn.


Hvit solhatt og Ricinusblad.



Værhanen står flott nå, blomstene er som ildtunger.


8 kommentarer:

  1. Så herlige og varme farger! Solbrud er en flott plante, som jeg ønsker meg flere av!

    God tur til Danmark og kos deg veldig! Klem

    SvarSlett
  2. Kor flotte og kvikke fargar du har i dette bedet.
    Ha en god tur og kos deg mykje :))

    SvarSlett
  3. Fantastic colours, beautiful flowers. I am greeting

    SvarSlett
  4. Härliga färger i solbädden!! Fråga: kniper du jätteverbenan?? Det gör aldrig jag.
    Vad skönt ni skall ha det i Danmark, och Haven i Hune har jag alltid velat se. Ser fram emot ett kämpestort inlägg om detta besök!!! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  5. Det var virkelig et solbed, ja! Likte veldig godt solhatten og ricinusen sammen. Kos deg i Danmark :-)

    SvarSlett
  6. Vakre former og farger i solbedet ditt! Og så flott bladverk og blomster passer sammen. Skikkelig gjennomtenkt! :-D
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  7. Dette er jo helt nydelig, å som jeg ønsker meg solbrud, men akk den overlever ikke i min klimasone dessverre, har prøvd en rekke ganger. Du har ett fantastisk flott solbed iallefall.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...