torsdag 23. august 2012

Sensommerblomstring


Høye sensommerblomster gir alltid en flott og sprudlende avslutning på sommeren. Plantene har brukt lang tid på å vokse seg store, men til gjengjeld blomstrer de flott til langt ut på høsten. Det er mannen min som har tatt bildet. Kveldssola lyser fint på blodtoppen i bakgrunnen og gjør den lysegrønn. Lammeøre nederst til høyre blir nærmest blå i dette lyset.

Ennå er det mange uåpnede knopper på Georginer, Solhatt, Solbrud, Fennikel og Blodtopp...


8 kommentarer:

  1. Lekkert, lekkert, lekkert. Jeg er ikke det minste misunnelig for solbruden, neida (jugekors). Jeg har forsøkt en rekke ganger, men den går ut her dessverre. Da er det fint å kunne nyte din :)

    SvarSlett
  2. Det er nesten som et maleri, nydelig. Anne

    SvarSlett
  3. Det var verkligen en praktfull sensommarblomning!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  4. Høstblomster er så vakkert! Det er så godt å ha noe fint å se på nå også, ikke bare på sommeren.

    SvarSlett
  5. Flott bilde! Nydelig sensommerblomstring i hagen din - håper vi får en lang og fin sensommer, hösten får gjerne vente litt til med å komme.

    Klem Nora

    SvarSlett
  6. Flott bilde av nydelig sensommerblomstring!
    Jeg har endelig kjøpt meg solbrud i år. Foreløpig er de ikke komme ut i bedet, men jeg håper de vokser seg like store og flotte som din med tiden.

    SvarSlett
  7. Kjempe flott sensommerblomstring. Håper det fortsatt holder seg litt varmt, slik at alle som står i knopp kan blomstre før høsten!

    Klem

    SvarSlett
  8. Åhh så nydelig bilde av frodige bed med høye flotte planter! Og så flott lys! Det var et skikkelig blinkskudd!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...