onsdag 1. august 2012

Ny og bedre plass

Denne blodtoppen Sanguisorba officinalis stod i et litt mørkt hjørne i fjor og dermed ble den borte blant de andre litt mer fargesterke plantene. Etter at jeg flyttet den til et lysere sted, ser den mye flottere ut.
Det var meningen at vanlig solhatt skulle blomstre sammen med den, men solhatten er litt treg med å komme igang i år. Blodtopp frørsår seg en god del og derfor er det lurt å klippe den ned før den kommer så langt.
Den er blitt skikkelig høy og greide seg bra i alt regnet for et par dager siden.

3 kommentarer:

  1. Fin farge på den der. Bra at den klarte seg så godt i regnet da og ikke knakk.

    SvarSlett
  2. Blodtopp er ei lekker plante. Jeg har flere her, de selvsår, men ikke plagsomt synes jeg. Det er som regel ikke vanskelig å få gitt bort frøplantene av denne lekre planta :)

    SvarSlett
  3. Kjempe flott plante! Min er blitt kjempe stor og bøyer seg når det regner mye, og det har det jo gjort i sommer. Til neste år må jeg nok finne på noe lur oppbinding!

    Ha en fin torsdag! Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...