mandag 27. august 2012

Solbedet igjen

Solbedet stråler om kapp med sola for tiden. Dette bedet har ikke så mye å by på i mai og juni, men fra juli og utover eksploderer det i farger her. Håper dere orker å se noen flere bilder.
 Fra venstre: Lysende gul bronsefennikel Foeniculum vulgare smokey, rødorange solbrud Helenium Morheim beauty, Skarp rød værhane Crocosmia Lucifer og mørk rød Rudbeckia Cherry brandy. I forgrunnen orange ringblomster og hvit Sedum (oktoberbergknapp). I bakgrunnen dverg rødpil Salix purpurea

Høye og luftige¨sommerblomster.
Overrasket over hvor godt bronsefennikel og storverbena passer sammen.

Jeg blir ikke sur når mannen min sier bedet ser ut som en grøftekant.

 Jeg har en del Dahliar i mørke rødtoner i bedet også.

Denne Dahliaen er litt mørkere i virkeligheten, men jeg fikk sjokk da den åpnet seg. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde kjøpt noen kaktusdahlia (er ikke så begeistret for dem). Den er rosa på baksiden og dyp rød ellers. Jeg hadde kjøpt en Dahlia Black Touch, men den heter nok noe annet.

Hagehilsen fra Vigdis!


8 kommentarer:

  1. Kjempefint Vigdis , det er så fint å ha blomster som kommer utover sommeren da har en jo noe å glede seg til og over hele sommeren

    Solbrud plantet jeg i våres og er så imponert over fargen og hvor lenge den står med blomster.
    Når jeg ser de fine bildene dine ser jeg at ringblomster er så flott sammen med den.

    God mandag og ny uke , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Hvor ser det godt ud i din grøftekant ;o) dejligt med sensommer farve fyrværkeri ;o)

    SvarSlett
  3. En helt fantastisk gröftekant du har der, Vigdis! Nydelig!

    Klem Nora

    SvarSlett
  4. Grusomt flotte bed du har. Og den flotteste "grøftekanten" jeg har sett:) Jeg elsker høstens varme fargespekter.
    Ha ei strålende uke.

    SvarSlett
  5. Men, gröftekant är ju hösta mode på Chelsea Flower Show, bättre beröm kan du ju inte få!! Nu går du och ger mannen en kram!!! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  6. Jeg blir overhode ikke lei. Dette er det inspirerende å se på! Jeg har også plantet fennikel, dill og kjempeverbena sammen + hvit cosmos og Nicotiana 'Lime Green'.

    SvarSlett
  7. Bedet ditt er virkelig flott! Synes grøftekanten din er helt super :-)

    SvarSlett
  8. Jeg er helt vild med dit grøftekantsbed. Det er rigtig flot sat sammen.
    Ha' en god aften.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...