onsdag 22. august 2012

Haven i Hune - disse plantene fikk jeg lyst på


Jeg falt pladask for disse lysegule Stokkrosene i Haven i Hune. De er så lysegule at de går godt sammen med alle rosa- og pastellfarger.
Frøstjerne, tror det er en Thalictrum delavayi. Denne stauden må jeg bare få tak i!!

Ettårig Salvie. Salvia horminum (pink sundae?). Den er akkurat passe rosa.

En ny(?) type blodtopp. 

Lys lavendel Phlox burde være greit å få tak i.
Men jeg må sette den langt unna snegleområdene i hagen.

Ja, ja dette var bare et lite utvalg, egentlig har jeg lyst på alt det jeg så i Hune...

4 kommentarer:

  1. Om du skall köpa en fröstjärne (violruta), så tycker jag, att du skall ta en vit också. Den vita är ännu finare!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  2. Det er jo det som er faren med å gå i slike innholdsrike og flotte hager; man får så lyst på alt. Og har man plass, så er det jo bare å kaste seg ut i det :-). Stokkroser er helt nydelig. Det ønsker jeg meg, men får dem aldri til.

    SvarSlett
  3. Nydelige planter :) Frøstjernen kan du så selv, jeg sådde i fjor og fikk spiring, spørsmålet er nå om frøplantene klarer en vinter her i barnehagen. Den rosa duskeplanta er her i hagen også, men husker ikke navnet. Stokkrosa var helskjønn, heldige de som greier av med dem.
    :)

    SvarSlett
  4. Ja, det er sikkert lett å ønske seg alle plantene i den hagen der. Blodtoppen var en spennende plante.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...