lørdag 21. juli 2012

Valmue à la Dalby

Det har vært mange fine bilder å se av Dalby-valmuene rundt omkring på forskjellige blogger. Og jeg må innrømme at jeg har vært litt misunnelig. Men så dukker det altså opp valmuer i hagen min som ligner veldig. Kan ikke huske å ha kjøpt denne typen frø. Antar at de stammer fra en pose med lilac single, men de skulle egentlig bli hvite med lilla flekker innerst. Denne gangen klager jeg ikke på "uren" frøpose.
Humlene jobber frenetisk i disse valmueskålene.
En lys og en mørk variant. Den lyse kan være Papaver somniferum Dark Plum, den mørke en Papaver somniferum Midnight

 Denne skal jeg ta frø av.

Like før hatten kastes.

3 kommentarer:

  1. De er så lekre! Ja, din kan minne om de berømte Dalby valmuene. Flott den mørkeste også.

    SvarSlett
  2. Lekker! Fin blogg du har :) Og flott innlegg på hageblogger.no om snaglesikre planter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Bloggen din er bare lekker!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...