lørdag 7. juli 2012

Hvit geranium

Jeg har ønsket meg hvite geranier ganske lenge, og nå er jeg lykkelig eier av tre forskjellige. En venninne ryddet i hagen og da reddet jeg denne hvite geranien. Er det noen som vet hva den heter? Den frørsår seg.
Den har blitt litt slapp etter flyttingen, ikke så rart siden det var midt i blomstringen.

Denne kjøpte jeg på Vegge gård og det er en Geranium sanguineum var striatum album.
Den ser ut til å kunne bli en fin bunndekker her i hagen.

Geranium phaeum album har blomstret lenge nå. Jeg lar den frøså seg i år.
Men neste år er det sikkert lurt å klippe av visne blomsterstengler.

Ha en god dag!

3 kommentarer:

  1. Så fine de er , det er noe med disse litt små søte hvite blomstene og de gjør seg så godt med alle andre blomster.
    Fine bilder , god lørdag.

    Marit.

    SvarSlett
  2. Hvite Granium de er så flotte! Jeg har bare en som er lav, men veldig lett å ta avlegger fra!

    Ønsker deg en kjempe fin dag! Klem

    SvarSlett
  3. Smukke hvide geranier du har fået. Jeg har sået forskellige hvide i år og den glæder jeg min til at se blomstrer næste år.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...