torsdag 26. juli 2012

Min søsters hage

I kveld viser jeg bilder fra min søsters deilige hage i Sør-Trøndelag. Vi bor langt fra hverandre og sees alt for sjelden. Men så er gjensynsgleden dessto større. Jeg har nettopp kommet hjem etter et par hyggelige dager nordpå.
 Det er morsomt å følge med på hverandres hageprosjekter. Søsteren min er flink til å skape hyggelige hagerom, spennende stier og vakre sammenplantinger.
 Kassene med sibiriris overvintrer ute.

Lupinene står fremdeles i full blomst.
 Frekke farger. Asurblå ridderspore og orange liljer.

En lekker kombinasjon av mørkbladet hyll og gulgrønn tuja.

 En gammeldags rose som dufter vidunderlig. Denne buskrosen har søsteren dyrket fram fra en stikling fra en riktig gammel rosebusk. Snart blir det stikling fra den til meg også :-)
 



 Nylaget rododendronbed.
 Katten sitter midt i en bitteliten bekk som "skrus på" ved behov. Vannet renner ned i en naturlig dam som var der da huset ble bygget.

Middagsblomster i blomsterfat gir sydlandsk stemning, en fin ide til terrassen min neste år.

6 kommentarer:

  1. Så flott hage søsteren din har. Jeg falt for kattebildet. Jeg tipper den ikke sitter i bekken når det er vann der :-)

    SvarSlett
  2. Så flott hage som søsteren din har! Her var det mye flott og spennende!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Det var en spännande hage! Egentligen skulle man väl ta rosensticklingar och odla egna rosor, så slipper man dessutom rotskotten!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  4. Så nydelig i din søsters hage! Jeg likte godt bedkantene på det første bildet. Vakker rose, skjønner at du ønsker stikling av den.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Helt enig med deg! Din søster er flink :-).Mye fint å feste blikke på. Og det er det hos deg også!

    SvarSlett
  6. Fantastisk hage:)
    Her har man jobbet hardt, kjempeflink søster du har.
    Klem
    Liza

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...