torsdag 19. juli 2012

Nedklipping av storkenebb

Et lite tips hvis du ergrer deg over avblomstret storkenebb som breier seg utover og legger seg flat når det regner; bare klipp den ned. En uke eller to etterpå er den allerede presentabel igjen. Jeg har klippet ned mine og nå er de slik som på bildet under.
Den skyter med friske blader fra rota
og hvis jeg er heldig kommer det et nytt lite blomsterflor senere.

Slik så den ut for tre-fire uker siden sammen med Duppesoleie. Litt trist at tiden flyr så fort.
Denne søte Geranien trenger ikke å klippes ned.
Den er i full blomst fremdeles hos min nabovenninne Wenche.
Kanskje det blir en avlegger til meg om en stund?

1 kommentar:

  1. Tja, vi får se om det ikke kan dukke opp en avlegger etterhvert, den har jo fått noen avleggere på egenhånd. Ha en god dag. Wenche

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...