mandag 23. juli 2012

Bilder fra grøftekanten

Kongslys Verbascum

De siste ukene har jeg gledet meg stort over de vakre grøftekantene. Det er brede belter av de flotteste sammenplantinger som slynger seg langs veien nå og jeg er lykkelig over at veivesenet ikke har "ryddet" ennå. Disse bildene tok jeg på vei til og fra jobben i går.  
 Jeg kunne godt tenke meg slike kongslys i hagen min.

Brun høymol hører ikke til blant skjønnhetene i planteriket, men i denne sammenplantingen har den faktisk et eksklusivt preg. Dette minner meg om hagedesign av Piet Oudolf, trykk HER for å komme til hjemmesiden hans.

 Tistler er også vakkert! Er det noen som våger å si noe annet?!





Tistler og Mjødurt. Mjødurten trives der det er fuktig.

Mjødurt og høymol.


5 kommentarer:

  1. Ja, i grøftekanter finnes det mye flott!

    SvarSlett
  2. Tistlene har en nydelig farge. Mjødurten er også veldig fin synes jeg.

    SvarSlett
  3. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder af grøftekants blomsterne.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlett
  4. Jeg blir så glad når såkalt ugress får komme inn i "estetikkvarmen". Jeg lar meg ofte inspirere av naturens egne sammenplantninger. Vakre bilder.

    SvarSlett
  5. Ja, det kan være vakkert i veikanten, så lenge vi slipper geitrams, og lupiner i rosa, lilla og blå! Den gule Verbascum`en var jo nydelig! Kan du ikke dra forsiktig opp noen røtter og ta med deg hjem, da? Det går sikkert bra :)
    Så absolutt en nydelig lavendelilla farge på tistlene!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...