onsdag 11. juli 2012

Løvemunn "Royal Bride"

Jeg vet jeg har nevnt det før, men jeg er begeistret for denne hvite løvemunnen Antirrhinum majus royal bride. Den vokser seg bare penere og penere, og den passer inn overalt. Gjett om jeg skal ha mange neste år!
Nesten som en ferdiglaget bukett. I motsetning til mange andre sommerblomster, klarer Løvemunn seg fint også i halvskygge.
Den blir ca 90 cm høy.
Den forgrener seg, så det betyr at blomstringen varer lenge. Den har tålt regnet bra og sneglene har ikke rørt den. Hva mer kan man ønske av en sommerblomst?
Ha en fin dag!

8 kommentarer:

  1. Praktfulla lejongap! Och vitt är ju rätta färgen! Här har de inte alls kommit så långt, trots att de är frösådda och drivna inomhus.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  2. Det var verdt å merke seg at den tåler regn. En må nok satse på sånne blomster i fremtiden hvis det skal fortsette å regne sånn hvert år. Den var virkelig pen :-)

    SvarSlett
  3. Kjempe flott! Dette må jo være en plante som passer godt inn i dette regnet!

    Ønsker deg en fin dag! Klem

    SvarSlett
  4. Hei!
    Her kom jeg over en fin hageblogg. Veldig mye flott å se for øyet og bra informativt lesing her hos deg.

    Takk for tipset om hvit løvemunn. Har aldri prøvd den, men det er det stor sjanse for at det blir en forandring på. Den var utrolig vakker.

    Jeg har et bittelite småbruk på Hedemarken, hvor jeg dyrker mine roser, pioner og stauder. Elsker dem og elsker å holde på ute i hagen. Vi har et gammelt sveitserhus med gamle epletrær, og jeg bruker mye store og lettvindte mormorstauder, gjerne i romantisk stil.

    Kom gjerne innom for å ta en titt hos meg også, om du har lyst. :-)

    Akkurat nå regner det trøstesløst der ute...
    Ønsker deg en god dag!

    Beste hilsner fra Trine

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder av løvemunn! Jeg har sådd mange av dem i år, så det var oppmuntrende å se hva jeg har i vente. Foreløpig er de ikke særlig spennende. Godt poeng at de blir som en slags ferdig bukett i bedet.

    SvarSlett
  6. Sår du disse selv? Hvor kjøper du i så fall frøene? Jeg synes det er vanskelig å få tak i løvemunn i hagesentrene her omkring, men bare elsker disse blomstene!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  7. Løvemunn er også min favoritt, men denne har jeg ikke hatt her hos meg enda. Så nå er navnet notert. Jeg sår frøene i april, og nå har jeg fått ut alle mine planter i hagen. Mange blomstrer, og jeg har tatt inn i vaser, og der kan de stå like fine i opptil 3 uker. Ha en god hagehelg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...