mandag 3. september 2012

Tulipaner fra Danmark

September er tulipantid og det er deilig å planlegge vårblomstringen.  På danmarksturen kunne jeg ikke styre meg da jeg fant masse billige tulipaner på et kjøpesenter i Thisted. 20 kr pakken er jo en drømmepris hvis man sammenligner med prisene i Norge. Og så fant jeg akkurat de tulipanene jeg hadde tenkt å kjøpe uansett: Tulipa Purissima, Queen of the night og Spring green. Noen pakker av Antracite ble det også.

Håper Tulipa Antracite blir slik som på bildet.

 Tulipa Queen of the night er like flott i virkeligheten. www.tulips.no har den.
Tulipa Purissima er tidligblomstrende og jeg tror den får en mer fløtefarge enn det som bildet viser. Skal også komme igjen år etter år. www.tulips.no har den, ca kr 50 for 10 stk.

 
Tulipa Spring green. Den kommer igjen år etter år og formerer seg. 
Den er vakrere i virkeligheten, de grønne partiene er mye svakere.

Når jeg tenker etter har jeg sett disse tulipanene på flere danske blogger, så det var kanskje ikke så rart at jeg fant dem på et rikholdig kjøpesenter (Fønix tror jeg).  Jeg elsker prisene i Danmark :-)

Hagehilsen fra Vigdis!



5 kommentarer:

  1. Ja, i Danmark er det mye fint å få kjøpt, og prisene er som du sier mye levere enn her. Sping Green var helt nydelig!

    SvarSlett
  2. Flotte tulipaner du har fått tak i til knallpris! Antracite var ny for meg. Den var virkelig lekker!

    SvarSlett
  3. Jeg venter spent på løk fra Holland, men det pleier å ta tid. Har hatt Purissima flere ganger, nydelig, men hos oss er den ikke særlig villig til å komme tilbake. Skyldes kanskje jorda, en del leire. Lykke til med setting av løk! Deilig å forberede neste års blomstring. Anne

    SvarSlett
  4. Utrolig flotte tulipaner du har kjøpt! Jeg får ikke til tulipaner og har gitt helt opp, men det frister, selvfølgelig :)

    Ønsker deg en fin kveld! klem

    SvarSlett
  5. Åh, eg tykkjer slike djupt raude og lilla tulipanar er so vakre! Og kombinert med kvite såg eigentelg veldig lovande ut. Må prøve å overtale mamma til å lage til eit tulipanbed.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...