torsdag 20. september 2012

Kompostglede

For et par dager siden gravde jeg i komposten. Planen var å spavende for å få litt fart i sakene. Men så var det jo den fineste muldjord under det øverste laget. Det har gått fort! Senere kom jeg på at jeg har kastet en del brukt krukkejord opp i komposten, så det var ikke rart at den var ekstra luftig og full av fet mark. Veldig tilfredsstillende å hente ut flott jord. Nå har jeg blitt kompostfrelst!
Her begynner jeg på nytt med gresstorv og persillerotblader.

Innimellom gresstorven på toppen fant jeg masse snegleegg.
De er helt hvite og lette å oppdage.
Kompostbinge nr 2 har jeg spavendt og den er klar for bruk neste høst.
Lurer på å plante gresskar i den til våren. Det vil sikkert pynte opp.

Hagehilsen fra Vigdis!


2 kommentarer:

  1. Ja, kompost er fine saker. Jeg har en varmkompost og en kald, men den siste henter jeg ikke noe fra for der er det for bratt. Men i varmkomposten blir det veldig fort omdannet til jord som kan brukes i bed. Ha en fin dag du også!

    SvarSlett
  2. Ja, det är hur bra som helst med kompost! Tyvärr trivs sniglar där, så det är ju tur, att du upptäckte äggen!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...