lørdag 1. september 2012

En liten utskeielse

Jeg var en tur innom EK plantesalg for å kjøpe bambuspinner i dag, men det var som vanlig umulig å stå i mot fristelsen til å kjøpe noen stauder også. Alle staudene var nedsatt 50 %, derfor har jeg egentlig spart masse penger :-) Her er noen bilder fra helgens utskeielse.
 Full trillebåre.
 Graskalmerot Acorus gramineus 'Ogon'.
Den vil ha en fuktig vokseplass (sumpplante) og blir ikke høyere enn på bildet. Herdig til sone H6.
 Og endelig fant jeg Storkenebben Geranium Rozanne.
 Har lest om den på flere hageblogger. Alle skryter av den lange blomstringen fra mai til oktober!
Dette er noe for solbedet: Rudbeckia Fulgida. Blir ca 1 meter høy.
Storhjortetrøst Eupatorium Purpureum blir opp mot 2 meter høy.
Den skal få stå i det rosa "rommet".
Jeg gleder meg over at det er meldt fint vær fremover. I dag har det vært livlig i nabolaget med gressklipping, snekkering og hundelufting. Alle kjenner vel på at det er innspurten på sommeren og at en må skynde seg litt før kulda kommer.
Hagehilsen fra Vigdis!

4 kommentarer:

  1. Røverkjøp det gir en god følelse det ,masse fint.
    Den Storhjorttrøst kjøpte ei venninne til hekk ,jeg er spent på å se den neste sommer.
    Maritklem.

    SvarSlett
  2. Kjekt med plantesalg når du kan gjøre så gode kjøpt! Så mye flott du har fått tak i. Rozanne står på ønskelisten hos meg også. Det er en flott plante som blomstrer lenge.

    SvarSlett
  3. Mye fint du fant der, ja! Det er så lett å la seg rive med av disse plantesalgene, vet alt om det ;-)

    SvarSlett
  4. Hehehe.. ja, det er farlig å bevege seg mot plantsenteret nå om høsten. Jeg har klart å styre unna, men det er vanskeligere med alle disse løk-katalogene som kommer i posten!

    Ha en fin søndag! Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...