mandag 13. mai 2013

Tur til Yxney

Vi har hatt trivelig besøk av familie langveis fra i helgen og da vil man jo gjerne vise frem det beste Sandefjord har å by på. Heldigvis ble det sol og varme søndag ettermiddag og vi kjørte ut til den ytterste delen av Østerøya.
Yxney er yndlingsstedet mitt om våren.
Hvitveis og blåveis står tett i tett, og ramsløken er grønn og frodig i de fuktige partiene. Her kan man gå langs vakre strender og i eventyraktig skog helt ut til Tønsberg Tønne. Så langt gikk ikke vi, for niesene mine på ca tyve år går i høyhælte sko må vite :-)



Vill-kaprifolien slynger seg rundt løvtrærne.

Godt å bevege seg litt etter matgildet i helgen. Vi har feiret konfirmasjon for yngstemann og det var ekstra kjekt å ha hele familien samlet siden alle bor fryktelig langt unna.  I dag regner det og det er ideelle forhold for å røske opp løvetann, men det må vente. Har behov for å hvile føttene i dag.

Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Yxnøy er en perle. Fine bilder du viser her.
    Gratulerer med vel overstått konfirmasjonsselskap. Hvil deg i dag. Vel fortjent. Forsåvidt et greit utevær kose seg inne i.

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Det er en av mine store drømmer, å få oppleve hvitveis og blåveis i eng på samme sted. Slik jeg gjorde da jeg var barn. Takk for godt reisetips.

    Hyggelig at du nyter godt selskap med damer på høy hæl!
    :)

    Ha en god uke.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder du viser & gratulerer med vel overstått konfirmasjon.
    Da er det nok godt å hvile seg.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...