lørdag 4. mai 2013

Flekklungeurt

Jeg hadde en liten tur i hagen i dag og bestemte fort at all graving og deling av stauder kan vente til en annen dag. Kald vind og overskyet vær, brrrr!
Men det er hyggelig at flekklungeurten har begynt å blomstre. Den brer seg gledelig ut over bedet.

Bergeniaen er i gang også og det er mange tykke knopper mellom bladene. Jeg liker de store bladene til Bergenia selv om de ser litt tufse ut enda. Snart kommer det masse nytt bladverk og dekker over.

Hagehilsen fra Vigdis!

9 kommentarer:

  1. Er det Flekklungeurt den heter, nydelig blomst.
    Bergenia er jeg glad i også, jeg plantet en hvit i høst og er spent på om den kommer med blomst i år.
    Da satser vi på varme og masse sol fra i morgen, ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Kjempe fin Flekklungeurt. Det må ha kommet utrolig langt hos deg. Her har det snødd i hele dag, men håper snøen forsvinner i løpet av morgendagen.

    Ønsker deg en fin lørdagskveld! klem

    SvarSlett
  3. Begge disse plantene har jo både flott bladverk og nydelig blomstring. Helt supre planter. Hos meg er bladene på lungeurten nettopp begynt å komme opp.

    SvarSlett
  4. Så nydelig lungeurt! Jeg kjøpte noen planter fra Garden Living tidligere i vår. De er ikke plantet ut enda, men vokser seg til i potter. De har så nydelig bladverk i tillegg til blomster.
    Bergeniaen din er også vakker:)
    Her våknet jeg til 10 cm snø på bakken og et surt snøvær i dag. Det ble en 100% innedag... litt kjedelig, men det trengtes det også ;)

    SvarSlett
  5. For en fantastisk kald rosafarge på den lungeurten! Noe av det beste med den, er at den trives godt i skygge. Hos meg er den ekstra fin der den står i et ellers litt vanskelig skyggebed. Men lungeurten trives. Nydelige bilder!

    SvarSlett
  6. Oj, så langt våren er komen hjå deg. Herlig med blomstring alt og nydelige fargar på både Flekklungeurten og Bergeniaen. Ha ei fin hagetid framover, frå MarJE.

    SvarSlett
  7. Så vakre blomster din lungeurt har! Det finnes så mange fine av de :-)
    Håper på bedre vær i dag, ja!

    SvarSlett
  8. Kjære Vigdis! Så vakre Flekklungeurt! Så godt å se at det spirer hos andre ikke langt unna fra meg, her i Saltnes. Jeg har også hatt svært sur vind og lave tempraturer, vi bor jo ikke lengre enn en båttur fra fra hverandre. Nå ser det ut til å bli bedre tempraturer fremover...da er det bare å glede seg til alt som skjer i beddene våre fremover! Gleder meg til å se sammenplantingene dine fremover! Christin (Cornelias verden).

    SvarSlett
  9. Så flott det var med det nydelige bildet øverst! Du har så fin stil!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...