mandag 11. juni 2012

Rosa planer for sørsiden

Det meste som er rosa i hagen står på sørsiden av huset og her er det både sol og skygge pga trær. Bedene er ikke på langt nær ferdige ennå og har mest funksjon som skolebed for stauder jeg ikke helt har funnet ut hvor skal stå.
Men jeg vet i hvert fall at fargene skal være rosa, hvitt, og plomme. Rosa slirekne blir det helt sikkert en god del av siden de sprer seg fort. Det er bare fint når man vil fylle store bed på kort tid.
Jeg syns det er en flott staude med dekorative blader. På bildet under er den sammen med brunstorkenebb og roser.

Den første klematisblomsten har også åpnet seg her på sørsiden.
Det er sorten Clematis Ooh La La.

Overraskende nok kommer det også noen irisblomster til tross for snegletrøbbelet.
Jeg flyttet en pion hit til sørsiden tidlig i våres. Den kommer med to blomster i år og det er ikke så verst med tanke på at pioner misliker sterkt å bli flyttet på. Maur elsker pionknopper, men gjør ingen skade så vidt jeg vet.


4 kommentarer:

  1. Så innholdsrik og flott hage du har. Liker mange av dine stauder. Den rosa med fyldig avlangt hode var vakker. Denne må jeg lese mere om.
    Ønsker en fin uke

    SvarSlett
  2. Så fint du kreativt du har laget det i hagen din. Mange fine samplantinger, det liker jeg!
    Ser at blomstringen har kommet langt hos deg, det er jammen stor forskjell i dette langstrakte landet vårt. Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Den rosa slirekne var kjempe flott!
    Det er så fint med rosa blomster, og i hagen din var det mye flott!

    Nyt blomstringen. klem

    SvarSlett
  4. Rosa slirekne har jeg ønsket meg lenge, den er jo så flott! Noe bildene dine bekrefter! Men det ser ut som den ikke er så lett å få tak i på vanlige hagesenter. Nydelig hage du har! Må følge med videre hos deg:) Klem Ellen.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...