fredag 15. juni 2012

Det var en duftskjærsmin

For tre år siden trodde jeg at jeg plantet en syrinhortensia. Nå blomstrer den for første gang og den ligner mistenkelig mye på duftskjærsmin. Litt overrasket er jeg, men jeg tar det med fatning!
Jeg har plassert den relativt skyggefullt siden jeg trodde det var en syrinhortensia. Har nettopp lest at duftskjærsmin skal greie seg bra også i en del skygge. Leirejord er midt i blinken for den og det er det nok av i hagen her. 
Vi hadde en hekk av skjærsmin i vår forrige hage og den duftet herlig på sommerkveldene. Skjærsminhekken ble gjerne litt bar nederst på greinene og da var det i grunnen bare fint med Skvalderkål mellom buskene.

4 kommentarer:

  1. Duftskjärsmin er helt fantastiske synes jeg. Vi har flere busker rundt omkring i hagen og det er jeg glad for. Våre busker er gamle og meget höye (en av de er 5-6 meter höy), så det er tydelig at de liker seg i leirjord som vi også har.

    SvarSlett
  2. De dufter jo nydelig- og ikke minst er de pene! Men litt kjedelig er det jo om man hadde tenkt å ha en annen plante...Godt det var en fin en!
    God helg!

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke duftskjærsmin, men syrinhortensia. Min syrinhortensia blomstrer ikke før i slutten av juli og har helt andre blomster enn denne.

    SvarSlett
  4. Så feil kan man ta, men synes ikke ombyttet vår dårlig, tvert imot :) Vil du ha myske sender jeg deg gjerne en melkekartong med ei plante i, den sprer seg ganske godt.
    Klem fra Tua.
    Send meg en mail med adressa di til kbjerkel@bbnett.no om du vil ha ei plante.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...