lørdag 2. juni 2012

Akeleier på rekke og rad

Jeg har dilla på rubinrødt og purpur fortiden og det merkes på akeleieutvalget i hagen. Akeleien øverst til høyre står riktig nok i en nabohage, men jeg måtte bare ta et foto av den. Flott at sneglene lar akeleiene være i fred!


Det har forresten regnet en del i det siste og det gjorde godt for gress og stauder. Sommerblomstene har fått litt hønsegjødsel siden det regnet så fint :-) Det har blitt veldig forskjellig størrelse på pyntekålen ut fra hvor jeg har satt de i hagen. Størrelsesforskjellen er slik som på bildet.

Brassica rapa Moutarde Rouge. Bonusfrø fra www.raravaxter.com

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Kjempe flotte akeleier. Jeg gleder meg veldig til mine blomstrer, ennå står dem i knupp!

    Høres veldig fint ut at sneglene lar disse stå i fred!

    Ha en kjempe fin kveld. Klem

    SvarSlett
  2. Så nydelige akeleier, og Nora Barlow er en desisdert favoritt her hos meg. Jeg håper min legger grundig på seg i år!
    Snegler er noe herk, og hjort og rådyr likeså!!!
    God helg!

    SvarSlett
  3. Skulle gjerne hatt Nora Barlow (den nede til venstre) sammen med min Ruby port,så blir det en frøplante eller frø, har du ei som ønsker å ta i mot.
    Ha en god dag!
    Klem Wenche

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...