søndag 15. juni 2014

Rhapsody in Blue

Jeg er ikke så veldig gal etter roser, alt for mye problemer med dem synes jeg. men nå har jeg "plutselig" fem stykker av Rhapsody in Blue. Jeg har jo beundret den i andre hager og funnet ut at den passer godt inn i hagen her også :)
Denne buskrosen er dyp rosa når den springer ut for så å bli mer og mer blå. Remonterende og duftende er den også. De fem eksemplarene jeg har kjøpt har glansfulle og duggfriske blader i motsetning til de andre rosene i hagen her. Tenker at de har fått god behandling (sprøyting) der de har vokst opp. Trives visstnok i halvskyggen og er kjempefin sammen med kattemynte og andre blå stauder.

Hagehilsen fra Vigdis

2 kommentarer:

  1. fin rose! og veldig kjekt at du samtidig nevner hvilke planter de passer sammen med :) God søndag!

    SvarSlett
  2. En spennende rose! Flotte bilder. Jeg har et lite eksemplar her også, og den er virkelig en robust plante sammenlignet med en del andre roser. Det skal ikke mye ekstrastell til før den svarer med ny blomstring, og kraftige nye skudd!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...