torsdag 10. april 2014

Første blomstring på vekstrommet

Denne stemorsviolen ble sådd i januar i år og nå har den så smått begynt å blomstre! Ble så glad da dette lille blomsteransiktet møtte meg i dag på vekstrommet :)

Kjempeverbena ble sådd i februar og spirte godt etter to uker i kjøleskap. Disse plantene har blitt ekstra kompakte i år og jeg trenger derfor ikke å knipe dem. Lurer på om det kan være store forskjeller på frøkvalitet?

En annen plante som ser ut til å trives godt er Salvia lighthouse purple. Den ble sådd i mars og jeg er spent på om fargen på blomstene blir slik som på frøpakkebildet. 

Det er fremdeles plass til flere planter på vekstrommet og godt er det! Har nemlig sådd de siste sommerblomstene i dag. Men hjelp, klokkerankeplantene har dessverre fått en soppsykdom (tror jeg) på bladene og er satt i karantene (grrrr). Jeg har dusjet dem med rosespray og det ser ut til å hjelpe.

Hilsen Vigdis

4 kommentarer:

  1. Nydelig blomst! Kjempe flott og frodig det var i veksthuset ditt. Kos deg og nyt det.

    Klem vivi

    SvarSlett
  2. Nyydelig stemorsblomst! De er virkelig favoritter❤️ Gi beskjed om du vil bytte overskuddsplanter. Jeg har mange fine kongslys ( southern charm) Revebjeller ( aprikos farget )
    Ettårige riddersporer ( Misty lavender)
    Og gyldenlakk ( blood red )
    Om du skulle være interessert? Klem fra Ellen

    SvarSlett
  3. Så mye fint på vekstrommet ditt! Det var en fin stemor. Husker at du hadde stemor i blomst i vekstrommet ditt i fjor også. Inspirerende!

    SvarSlett
  4. Nydelig stemor med flotte farger! Herlig å se at det spirer og gror.
    Ha en fin påske :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...