mandag 23. oktober 2017

Høst

 For en drøy uke siden var hostaene knallgule og lyste opp i hagen.

Men nå, etter mye regn og kaldere vær har forfallet virkelig satt inn. Hostaene har iallefall klappet sammen. Løvehalen i forgrunnen med de brune frøstandene skal stå og pynte opp i vinter. Og til våren skal planten deles opp for nå begynner den å bli i største laget.

Her på sørsiden av huset har det forresten skjedd noen forandringer i sommer. Jeg har laget en sirkel av brostein med vannspeilfat i midten og prøvd å rydde opp i alle staudene.  Målet var å begrense seg litt med hensyn til antall sorter, men det er ikke så lett for en staudeelsker. Syv sorter medregnet busker og trær skal egentlig være nok. Tror jeg må gå igang og lage noen collager for å få til den beste miksen. 

Hagehilsen fra Vigdis


3 kommentarer:

  1. Det samme skjedde med mine Hosta, tror det var et par netter med lav temperatur som var årsaken.
    Løvehalen ser spennende ut og så dekorativ med de sorte frustenglene nå i høst og vinter.
    Hagen din ser veldig innholdsrik ut, må nok ta en liten tur til deg neste vår/sommer.
    Koselig å se deg på blogg igjen.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  2. Mine hosta er også næsten allesammen færdige, men jeg har nydt de flotte gule farver. Ja, det er svært at begrænse sig med antal forskellige planter.... Syv er nu heller ikke mange 😊

    SvarSlett
  3. Høsthagen har mye å by på. Så flott og mykt formet stien ble og med vannposten i enden. Kunsten å begrense seg er ikke noe for oss hagefolk:) Det umuliges kunst.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...