torsdag 25. mai 2017

Tulipaner

 Været har vært på topp de siste dagene og tulipanene stråler i solskinnet. Snart er det over for denne gangen, men enn så lenge er de hagens absolutte blikkfang.

 Hvit Tulipa Wildhof, lillarød Tulipa Purple Flag og rosa/aprikosfargede Tulipa Menton. Den siste kommer sent i blomst og er høyest. Purple Flag er nokså tidlig ute og er kjempefin sammen med Juleroser.






Tulipa Queen of night er nesten sort og skaper litt dramatikk i bedet.. Princess Irene er i ferd med å falme, men har stått lenge. :) Gleder meg til dagene fremover i hagen. Det er mye som skal gjøres.


Hagehilsen fra Vigdis

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Det er spennende med tulipaner som har så forskjellige farger som overraskende passer sammen. Ser det her hvor tulipaner fra tidligere år dukker opp og blander seg med nye. Det gir nye ideer.'Queen of Night' har blomstra de to siste årene og ble satt i 2005.
    Veldig hyggelig å "se" deg igjen. Anne

    SvarSlett
  2. Så mange flotte tulipaner i hagen din. Hvert år gleder jeg meg til tulipantiden, og hvert år har jeg en liten sorg i meg når den er over. Det er noe spesielt med tulipaner. Nå får vi glede oss til neste års fargespill. Ha en fortsatt god helg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...