søndag 22. februar 2015

Bed-collage

Når man planlegger nye bed, er det lurt å lage en bildecollage. Da får man inntrykk av hvordan det blir seende ut. Ideen til collagen ovenfor har jeg fra crocus.co.uk. Denne nettsiden har det siste "hotte" av planter, men selger ikke til utlandet. Men inspirirende likevel å kikke på nettsiden hvor de foreslår plantekombinasjoner m.m. Lysegul kongslys er ikke så lett å få tak i, men lysegul revebjelle Digitalis grandiflora vil gjøre jobben like bra. Den brune revebjellen øverst til høyre heter Digitalis parviflora. Det brune gresset i midten tror jeg er Pennisetum x advena 'Rubrum'. Rylliken øverst til venstre er Achillea hybrid 'Anthea'.

Gress og Ryllik passer godt sammen. (Chelsea 2014)

Hilsen Vigdis

7 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har!! en massa vackra blomkombinationer att inspireras av!
    Ha de bra
    Mariana

    SvarSlett
  2. Så klokt det var å sette sammen collage for å teste ut kombinasjoner!

    SvarSlett
  3. Hei!! Bilder til å bli inspirert av. Gress synes jeg er fint til det meste. God kveld! Anne

    SvarSlett
  4. Spennende sammenplanter du har funnet fra. Inspirerende!

    SvarSlett
  5. Bildet av gress og ryllik var inspirerende, men jeg har erfart at ryllik ofte "skifter farge" etterhvert.
    Kjøpte en brungul revebjelle i Botanisk hage sist år, og gleder meg til at den blomstrer denne sommeren.
    Ha en fin uke.:-))
    Eirin

    SvarSlett
  6. Fin collage du har satt sammen :-). God ide for å flytte planter i bed. Noe jeg burde gjøre ;-). Ha en fin uke!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...