mandag 29. oktober 2012

Drømmer om et drivhus

Jeg ønsker meg hagebøker til jul og aller helst skal de handle om drivhus. Jeg kan nemlig godt tenke meg å bygge om garasjen vår til et drivhus. Ikke sikkert at alle her i huset er like begeistret for den ideen. Men det er lov å drømme.
 Dette bildet er fra gamlebyen i Århus. Drivhuset er gravd halvveis ned i bakken. Utenfra virker drivhuset veldig lavt. Kan tenke meg at det er energieffektivt.
Svigermors skarpe tunge

Sjarmerende samling med Pelargonier.
 Hagehilsen fra Vigdis!

8 kommentarer:

  1. Du får gjøre som meg og ønske deg den siste boken til Claus Dalby til jul :) Nå har han lagt ut boken for en titt på forlagssiden. Der var det nok fristelser i kø..

    SvarSlett
  2. Drivhus er så flott å ha, så jeg skjønner godt at du ønsker deg det! Du må nok overtale de andre i huset ;-)

    SvarSlett
  3. Nydelig veksthus:)...og alle de flotte pelargoniene:)
    Hagebøker er jo toppen som julegave..og ikke vanskelig for de som skal gi:)
    Ha en fin uke:))

    SvarSlett
  4. Hei!
    Jeg skjønner veldig godt at du drømmer om drivhus. Ja, hvorfor ikke benytte garasjen ;) Det er lov å drømme, og kanskje går den i oppfyllelse?

    Ønsker deg en fin ny uke! klem

    SvarSlett
  5. Vakkert er ordet på dette drivhuset.Har ikke vært der selv men har sett drivhuset i en dansk pelargonia bok som jeg har, skrevet av
    Marian Haugaard Steffensen. Jeg drømmer også om drivhus..
    God uke til deg:)

    SvarSlett
  6. Klart du må ha deg drivhus!
    Smart med halvveis nedgravd drivhus, og det blir sikkert lunt og godt der! Sjarmerende bilder av pelargonier!

    SvarSlett
  7. Halvveis nedgravd drivhus er en spennende løsning, og det blir ikke så mye vindfang. Kjempeide´.
    Men det krever god drenering.

    SvarSlett
  8. Kan du ikke invitere til f.eks tropisk aften i januar, mye koseligere det enn en garasje! Anne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...