torsdag 24. mai 2012

Plantestøtte for staudeklematis


Staudeklematis er en av mine yndlingsstauder med sine mørke blader og senere skyer av hvite grasiøse blomster. Men den trenger klatrestøtte selv om den ikke blir så stor som en vanlig klematis (ca 130 cm). 

Jeg har brukt tre rette greiner som jeg har satt et stykke ned i jorda rundt planten. Deretter festet jeg myke bjørkekvister i ring rundt greinene med ståltråd. Jeg fjernet barken på greinene der de står i jorda, ellers kunne de slå rot.

4 kommentarer:

  1. Sådan en ønsker jeg mig MEGET... :o)

    SvarSlett
  2. Flott stativ,Vigdis:)...og den klematisen din var skikkelig kraftig og fin:)
    Takk for navn på den ukjente planten...jeg hører den sprer seg..jeg merker det også:)
    Nyt de flotte dagene:))

    SvarSlett
  3. Dette var veldig lurt! Bruke av naturen!

    Staudeclematis har jeg også lyst på!

    Ha en super kveld. Klem

    SvarSlett
  4. Så smart! Det er jo lurt å bruke det som finnes ute i steden for å kjøpe noe. Mye finere!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...