søndag 27. juli 2014

Solhatt og Solbrud

I år har nesten alle staudene i solbedet blitt ekstra høye. Solbrud og Solhatt tårner over Georginene og gjemmer dem helt bort.
Den orange Solbruden breier seg utover og dominerer ganske mye, men den er iallefall forbausende fin sammen med rosa Solhatt og det henger nok sammen med at midtpartiet på Solhatten er like rustorange som Solbrudens kronblader. Humlene elsker forresten Solhatt. Den gule Solhatten  Echinacea Summer breeze var tidligst ute med å blomstre i år.

Hagehilsen fra Vigdis

6 kommentarer:

  1. Så flink du er til å få til dine solhatter og -bruder! Et overdådig og herlig syn. Herlig blomstring.

    SvarSlett
  2. DU så lekkert!
    Jeg må prøve solbrud en gang til..hadde den for noen år siden,men den døde ut for meg.
    Dine kombinasjoner er bare så flott...og jeg elsker når blomster står i kø!
    Flinke deg Vigdis:))

    SvarSlett
  3. SMUKT ser det ud - og frodigt.
    mange sommerhilsner fra Susan

    SvarSlett
  4. Rosa solhat og orange solbrud er et modigt valg, men virkningen er fin - det ser så skønt ud hos dig.
    Den gule solhat er smuk, jeg har ikke haft held med mine gule solhatte.
    Ulla

    SvarSlett
  5. Hei. Så flott da! Jeg tror mine solhatter blir plantet for tett inntil andre stauder, for de bare gror ned og blir borte med årene. Unntatt "kyss-meg-over-gjerdet"-solhatten. Den vokser virkelig!
    Skikkelig fargeklatt til bed du hadde her:)

    SvarSlett
  6. Ciao! Ho scoperto ora il tuo blog e mi piace già tantissimo, usi moltissime perenni interessanti estremamente belle! Complimenti, ti seguirò con molto piacere :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...